Inauguracja pierwszego stałego połączenia kolejowego Euro China Train

Jest nam niezmiernie miło poinformować, iż 21 listopada 2019 w DCT Gdańsk odbyła się inauguracja pierwszego stałego połączenia kolejowego Euro China Train, które regularnie przyjeżdżać będzie z Xi’an w Chinach, poprzez terminal lądowy Adampol Małaszewicze, do morskiego terminalu kontenerowego DCT Gdańsk.

To nowe połączenie intermodalne ECT jest efektem współpracy ZMPG, terminalu kontenerowego DCT Gdańsk oraz firmy Adampol, która jest organizatorem tego przewozu.

Czas przejazdu kolejowego towarów z Chin do Gdańska wyniósł 12 dni, a możliwe jest skrócenie tranzytu nawet do 10 dni. Kolejny pociąg z Chin planowany jest na grudzień, a regularne transporty cotygodniowe na tej trasie ruszają już od stycznia 2020.

„Od 2010 roku DCT Gdańsk obsługuje bezpośrednie połączenia oceaniczne z Dalekim Wschodem, umożliwiając Polsce połączenie z największym szlakiem handlowym transportu morskiego; między Europą a Azją. Zapewnia również sprawną wymianę handlową produktów naszego regionu z Azją. Dziś, jesteśmy świadkami uruchomienia stałego połączenia kolejowego między Chinami a Gdańskiem i cieszymy się, że możemy być częścią tego serwisu. To wartość dodana dla portu, rozszerzony wachlarz możliwości dla klientów. To dowód, że transport morski oraz lądowy mogą rozwijać się i współistnieć w harmonii, umacniając tym samym pozycję portu Gdańsk i terminalu DCT jako Północnej Bramy dla najszybciej rozwijającego się regionu w Europie.” – komentuje Cameron Thorpe, Prezes Zarządu DCT Gdańsk.

„Firma Adampol ma już wieloletnie doświadczenie w przeładunkach pociągów z Chin na swoim terminalu na granicy polsko-białoruskiej. Każdego dnia przez Małaszewicze przejeżdża 19 pociągów ze wszystkich najważniejszych chińskich terminali lądowych. Połączenie między terminalem lądowym Adampol Małaszewicze a terminalem morskim DCT Gdańsk otwiera wiele szlaków transportowych, które będą konkurencyjne w stosunku do istniejących, np. te prowadzące z Chin przez Hamburg i Duisburg do Wielkiej Brytanii czy Skandynawii mogą zostać zastąpione i w rezultacie przyspieszone aż do 5 dni. Alternatywne szlaki transportowe, które tworzy jeszcze bardziej umocni pozycję portu Gdańsk w Europie.” – dodaje Elena Łukanowa, Prezes Zarządu Adampol S.A.

Zapraszamy do obejrzenia filmu z wydarzenia, który udostępnił nam portal branżowy Gospodarka Morska: